jak rozluźnić mięśnie dna miednicy

Przeważnie z problemami z mięśniami dna miednicy borykają się kobiety po porodach, jakkolwiek zdarzają się też mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te przede wszystkim odpowiadają za szansę wstrzymywania wymogów fizjologicznych. Nawet podczas silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym kłopotem. Jeżeli niemniej jednak na skutek większego wysiłku, czy również kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, nieodzowna jest ich fizjoterapia.

Mięśnie dna miednicy

Często okazuje się, że to właśnie dzięki odpowiednim ćwiczeniom wolno wybitnie ekspresowo wrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym właśnie kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, jakie uczęszczają na fizjoterapię. Bardzo ważne jest, żeby ćwiczyć regularnie, najprzyzwoiciej codziennie. Wtenczas można liczyć na w gruncie rzeczy imponujące efekty.
Istnieje szansa wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, bądź też samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą szansę decyduje się większa część pacjentów, u jakich zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób powinno się wykonywać takie treningi, aby były jak w największym stopniu skuteczne?
Na początek rekomenduje się łatwe ćwiczenie, jakie bazuje na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najpoprawniej robić to w pozycji leżącej, a z od czasu do czasu także w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najpoprawniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po parę sekund i rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Należałoby nie zapominać o tym, że pośladki, uda i brzuch w trakcie ćwiczeń powinny być w całości rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze winno być nabierane przed skurczem, a później wypuszczane w trakcie rozkurczania mięśni, pomału. Istotne jest, żeby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze efekty muszą pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wówczas można zmniejszyć częstotliwość do jednej lub dwóch serii, lecz najprzyzwoiciej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Wiele osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie i sprawność seksualną. Dotyczy to również mężczyzn, którzy czasami wstydzą się mówić o swoich przeszkodach bardziej aniżeli kobiety, których problem ten dotyczy znacznie częściej. Jeśli tylko pojawia się kłopot oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają trafnych efektów, najprawidłowiej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem specjalisty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *